mx volley blog


Piwo po treningu? Badania są bezwględne!

Znalezione obrazy dla zapytania funny exerciseModa na aktywne życie rozkwita. Niemal na każdej płaszczyźnie życia ten fakt daję się we znaki.

„Fit” jedzenie, „Healthy” blogi, zdjęcia z treningów w portalach społecznościowych, rewia mody na biegowych trasach, miejsca do treningów rosną jak grzyby po deszczu, liczba trenerów personalnych przerasta ćwiczących, różnorodne zajęcia od Pole Dance po stanie na głowie i klaskanie jako metoda na skuteczną redukcję… i tak można wymieniać w nieskończoność.

Zmienność w trendach jest tak duża, że w momencie kiedy zapisujesz się na zajęcia grupowe z treningu na duży biceps modę przejmują treningi mobilności paliczka dystalnego palca V.Znalezione obrazy dla zapytania beer sad

Jednak jest coś, co w świecie, w którym dominuje myśl „więcej znaczy lepiej”, „jak się pocę to chudnę”, „jak nie zrobię zdjęcia z treningu to znaczy, że go nie było” jest niezmienne. Piwo po treningu! Najlepszy izotonik, wspomaga regeneracje, stanowi kompleks witamin, a dodatkowo pełni rolę dodatkowej jednostki treningowej dla naszych narządów wewnętrznych.

Niestety nie do końca jest to racja… właściwie trudno w tych tezach znaleźć prawdę. Ok, nie czarujmy się. Bzdury!

Alkohol może wręcz poprawić retencję wody, co doprowadzić może do stanu dehydratacji – odwodnienia organizmu, a już na pewno nie pełni funkcji izotonika.

Desbrow i wsp. Przeprowadzili badania na ochotnikach. Podczas treningu ćwiczący utracili 1,7kg masy ciała, który uzupełnili w 150% z piwa. Po 2 godzinach od spożycia alkoholu masa ciała wynosiła dokładnie tyle samo co zaraz po treningu.

O ile nawodnienie organizmu jest bardzo ważne, tak może nie być kluczowe w decyzyjności dotyczącej spożycia napojów procentowych. Kolejny fakt związany ze spożyciem alkoholu powinien być dosadniejszy.


źródło: onet.pl

Alkohol utrudnia adaptację mięśni do prowadzonych ćwiczeń. Do takiego wniosku doszli badacze, którzy sprawdzili wpływ pod tym kątem wytrenowanych sportowców, którzy spożywali alkohol po treningu.

W przypadku kiedy w trakcie cyklu treningowego występują liczne jednostki treningowe, opóźniona adaptacja treningowa może zwiększać ryzyko urazów i kontuzji. Ponadto efekty treningowe zostają odwleczone w czasie, przez co potencjał ćwiczeń nie zostaje wykorzystany.

Klasyka mawia: nie substancja, a jej ilość szkodzi.

Mamy nadzieję, że te zwięzłe informacje chociaż w niewielkim stopniu będą dla Ciebie przydatne 🙂

Zdrowie!

 

 

 

J Strength Cond Res. 2017 Jan;31(1):54-61, Effect of Acute Alcohol Ingestion on Resistance Exercise-Induced mTORC1 Signaling in Human Muscle. Duplanty AA, Budnar RG, Luk HY, Levitt DE, Hill DW, McFarlin BK, Huggett DB, Vingren JL.

Newsletter zapisz się!

Będziemy Cię informować o promocjach,
wyprzedażach i ofertach specjalnych.

MXvolley 2019 Wszelkie Prawa Zastrzeżone Projekt & Realizacja Strony internetowe katowice

0
Koszyk