mx volley blog


Korzystasz z telefonu przed snem? Zły wybór.

Znalezione obrazy dla zapytania sleep funnyPrawdopodobnie nikomu nie trzeba uzmysławiać tego, jak często i długo ludzie w XXI wieku korzystają z „dobrodziejstw” tych czasów w tym m. in. z urządzeń elektronicznych.

To właśnie o wpływie na sen smartfonów, laptopów i innych urządzeń codziennego użytku będzie ten artykuł.

Wiele osób ma świadomość negatywnych wpływów wynikających z nagminnego korzystania urządzeń mobilnych. Jednak jak sytuacja wygląda, kiedy sprawdzamy pocztę, piszemy sms-y czy przeglądamy portale przed snem? Jednym z czynników zaburzających rytm snu może być światło niebieskie emitowane przez urządzenia elektroniczne.

U sportowców zarówno amatorów jak i profesjonalistów potężnym narzędziem w regeneracji jest wspomniany sen, który rozregulowany, skrócony lub zaburzony w jakikolwiek inny sposób może stać się początkiem wielu problemów.

W przeprowadzonym badaniu na zawodowcach zbadano efekt usunięcia urządzeń elektronicznych na okres 48 godzin. Oto wnioski, które ukazały badania:

  1. Sportowcy, którzy przestali korzystać z urządzeń mobilnych zanotowali dłuższy sen, niż grupa, która nie miała takiego rygoru
  2. Zapewnienie komfortu przed snem (w tym wyłączenie urządzeń elektronicznych) przyczynia się do dłuższego snu
  3. Stymulowanie ciała poprzez korzystanie ze smartfonów i laptopów przed snem może utrudniać zasypianie, a w konsekwencji jego efektywność

Podobny obrazTe krótkie badania może i nie są odkrywcze, ani nie spowodują rewolucji, jednak jeśli chociaż niektórych przekonają do zrezygnowania z korzystania telefonów, tabletów oraz pozostałych urządzeń elektronicznych na poczet lepszej regeneracji to będzie mały sukces. Istotne to będzie zwłaszcza podczas wymagających dla ciała okresów, a obozy i zgrupowania sportowe już tuż tuż…

Reasumując, o ile jedna czy dwie noce nie spowodują kataklizmu, tak regularnie odkładanie higieny snu będzie niosło za sobą wiele niekorzystnych skutków. Warto zadbać o takie z pozoru małe rzeczy, aby trudy treningów nie szły na marne.

 

 

 

Referencje: Ian C. Dunican, David T. Martin, Shona L. Halson, Reid J. Reale, Brian T. Dawson, John A. Caldwell, Maddison J. Jones and Peter R. Eastwood, The Effects of the Removal of Electronic Devices for 48 Hours on Sleep in Elite Judo Athletes, The Journal of Strength and Conditioning Research 2017

Newsletter zapisz się!

Będziemy Cię informować o promocjach,
wyprzedażach i ofertach specjalnych.

MXvolley 2019 Wszelkie Prawa Zastrzeżone Projekt & Realizacja Strony internetowe katowice

0
Koszyk