mx volley blog


8-godzinny [zabójczy] tryb pracy

Znalezione obrazy dla zapytania office memeŻyjąc w obecnych czasach chcąc czy też nie jesteśmy bombardowani udogodnieniami niemalże w każdej sferze życia. Nie tylko dlatego, że niemal wszyscy posiadają w swej kieszeni smartfona, dzięki któremu nie wstając z leżaka zrobi zakupy, opłaci rachunki czy „pogra” ze znajomymi w ulubioną grę. Lwia część codziennych obowiązków i przyjemności posiada wspólny mianownik – siedzenie.

Nie rozwodząc się o fatalnych skutkach bezruchu, dzięki którym wejście na drugie piętro wiąże się z koniecznością wykręcenia numeru 112 „na wszelki wypadek”, a schylenie się pod biurko zapewnia wizytę u ortopedy, bo struktury w kolanie nie wytrzymują takich obciążeń (sic! Gość zerwał ACL-a schylając się po długopis) oraz nie tłumacząc, że tak naprawdę nie ma dobrej, właściwej dla aparatu ruchu pozycji siedzącej należy stwierdzić, iż obecne czasy są super ale dla nieświadomych osób, życie w pozycji siedząco-leżącej nie będzie usłane różami.

Oczywiście – pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. OK-ej, da się ale nie jest to proste. Przynajmniej nie dla wszystkich. Praca 8h na krześle dla niektórych jest nieunikniona. Bez znaczenia czy to przy biurku, czy to za kierownicą. Jednak jak niwelować negatywne wpływy takowej pracy?

Ciekawą meta-analizę, w której zawarto ponad milion mężczyzn i kobiet przeprowadzili badani w 2016 roku. Wykazali, iż jedna godzina aktywności jest w stanie zniwelować ośmio-godzinny siedzący tryb pracy!

Zanim napiszemy o szczegółach, warto napomnieć, iż pod kątem ryzyka śmierci tryb siedzący postawić można na równi z paleniem tytoniu i otyłością.

W przypadku kiedy pozycja siedząca przez dłuższy okres czasu jest nieunikniona, ponieważ wynika z charakteru pracy, koniecznością jest kompensowanie tego aktywnością fizyczną.

60-75 minut umiarkowanej aktywności każdego dnia może minimalizować ryzyko chorób oraz śmierci wynikającej z opisywanego trybu życia.

A my wiemy, że nie ma lepszej formy na spędzanie czasu po pracy jak gra w siatkówkę!

Referencje: 

Does physical activity attenuate, or even eliminate, the detrimental association of sitting time with mortality? 
A harmonised meta-analysis of data from more than 1 million men and women.

Prof Ulf Ekelund, PhD'Correspondence, Prof Ulf Ekelund, Prof Ulf Ekelund, Jostein Steene-Johannessen, Prof Wendy J Brown, Morten Wang Fagerland, Prof Neville Owen, Kenneth E Powell, Prof Adrian Bauman, Prof I-Min Lee, Lancet Physical Activit

Newsletter zapisz się!

Będziemy Cię informować o promocjach,
wyprzedażach i ofertach specjalnych.

MXvolley 2019 Wszelkie Prawa Zastrzeżone Projekt & Realizacja Strony internetowe katowice

0
Koszyk